نویز | آموزش AVR | آموزش میکرو | میکروکنترلر

وبلاگ آموزشی احسان نوری ::: Ehsan Nouri's Weblog

نویز | آموزش AVR | آموزش میکرو | میکروکنترلر

وبلاگ آموزشی احسان نوری ::: Ehsan Nouri's Weblog

" نویز رسانه ای است برای آموزش آسان مفاهیم میکروکنترلر و الکترونیک "

دریافت مستندات
آخرین نظرات
  • ۲۰ خرداد ۰۰، ۲۰:۴۹ - حسام الدین سلطانی
    خعلی عالی
  • ۲ ارديبهشت ۰۰، ۱۸:۱۱ - حسام الدین سلطانی
    خیلی عالی

ابزار کار مورد نیاز AVR ؟ [11]

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۷ ب.ظ

در این قسمت کلیه نرم افزارها و آموزشهای لازم جهت انجام عملیات برنامه نویسی AVR همراه با توضیحات رو قرار دادم.

 

با ما در ادامه مطلب همراه باشید ...

 

در بخش 10 آموزش [انتخاب زبان برنامه نویسی میکروکنترلر AVR ] راجع به انواع زبان های برنامه نویسی و کامپایلرهای موجود برای میکروکنترلر AVR بحث کردیم و در انتها هم زبان برنامه نویسی C و کامپایلر Codevision AVR رو بعنوان گزینه های مناسب انتخاب کردیم.

 

به هیچ عنوان قصد تحمیل عقاید ندارم،خودتون هم بیکار نشینید و تحقیق کنید !

هر کامپایلر و هر زبانی رو که دوست داشتید رو انتخاب کنید.پیشتر هم عرض کردم که این کامپایلرها همشون یه کار انجام میدند،فقط محیط هاشونه که با هم فرق داره و هر کامپایلری هم یه لِم خاصی داره !!!

پس نبینم که کسی این سوال مسخره که "کدوم کامپایلر بهتره ؟" رو مطرح کنه،که کلاهمون تو هم میره !!! cool

 

اما توی این بخش نرم افزارهای موردنیاز رو به همراه لینک دانلودشون قرار دادم + آموزش محیط کدویژن


اول از همه آموزش زبان سی (C) :

 

به نظر من بهترین مرجع برای آموزش زبان سی این کتابی هست که این زیر خدمتتون میگم.

زبانش انگلیسیه اما کلمات عجیب غریب توش زیاد نداره و روونه !

 

دانلود : Head First C

43 مگابایت

 

آموزش فارسی هم کتاب جناب جعفرنژاد قمی توصیه میشه که نسخه چاپیش تو بازار موجوده و البته PDF اون هم در اینترنت وجود داره(نمیدونم که نویسنده اش راضی هست دانلود بکنید یا نه ؟! گردن خودتون !!!).

 

دانلود : کتاب C/C++ جعفرنژاد قمی

20مگابایت

منبع : مهندس یار

پسورد : www.mohandesyar.com

 

یه توضیحی اینجا بدم : عزیزان برای کار با کدویژن لازم است که بر زبان سی تسلط داشته باشید.

مطمئن باشید که هر چه بر این زبان بیشتر تسلط پیدا کنید ضرر نکرده اید.


نکته بعدی اینکه،در کد ویژن یه سری کلمات کلیدی وجود داره که مختص خوده کدویژنه !

این کلمات + آموزش محیط کدویژن را در فایل آموزش زیر میتوانید ببینید :

 

دانلود : کتاب آموزش قدم به قدم سی و کدویژن(4 فصل اول)

1 مگابایت

منبع : PICPars

پسورد : www.picpars.com

 

فقط 4 فصل اول کتاب مربوط به آموزش های ما میشه.

فصل های بعدیش رو فعلا نخونید !


نوبت میرسه به خود کامپایلر کدویژن اونم ورژن 2.05.3 :

دانلود : Codevision AVR 2.05.3

17 مگابایت

 

 

بعد از نصب فایل اصلی،حتما کرک را بنصبید !


این هم نرم افزار معروف پروتئوس (Proteus) نسخه 8 :

دانلود : Proteus 8.6

518 مگابایت

منبع : دانلودلی

پسورد: www.downloadly.ir

 

با این نرم افزار شبیه سازی هامون رو انجام میدیم که اگه وقت شد راجع بهش بیشتر توضیح خواهم داد.


 

خیلی دوست داشتم که این آموزش ها رو هم خودم بدم،اما چه کنیم که مطلب زیاده و وقت کم !

قرار نیست که همه چیز رو از صفر صفر شروع کرد !؟ میشه از تجربیات و آموزشهای دیگران هم استفاده کرد.

هرجا که سوال یا مشکلی پیش اومد،حتما بپرسید ! (این یکی رو که دیگه میتونم !؟laugh)

 

دوستان زبان سی رو جدی بگیرید.واقعا مهمه !

 

بنده اِند وفاداری به قانون کپی رایت نویسندگان هموطن هستم.(حال کردید درج منابع رو !)

 

فعلا دارم فکر میکنم که مطلب بعدی رو چی بزارم !

منتظر ادامه روند آموزش باشید ...

خداروشکر که از زبان سی استفاده میکنین...عالیه..تو همه سایت ها بیشتر اسمبلی هست
پاسخ:
سلام
فعلا در حال نوشتن قسمت اول بخش عملی هستم.
در مورد اون قضیه ساخت اسیلوسکوپ هم که فرموده بودید،باید بگم خدمتتون که اولا: با AVR نمیشه اسیلوسکوپ ساخت و ثانیا: اصلا در برنامه کاری ما اینجور کارها و پروژه ها نیست !
موفق باشید
۲۵ دی ۹۲ ، ۱۷:۳۹ نگار حجازی
میشه اسیلوسکوپ ساخت با ای وی ار م خودم دیدم
پاسخ:
بله،میشه ساخت.
بنده منظورم از اینکه نمیشه ساخت اینه که نتیجه ی معقول و موردنظر رو نمیشه ازش گرفت.
اسیلوسکوپ یه وسیله ی اندازه گیریه و باید خیلی دقیق باشه و برای ساخت وسایل دقیق هم استفاده از ابزارآلات دقیق و کالیبراسیون و ... الزامیه !
اگر هدفتون انجام کار عملیه،خیلی پروژه های دیگه رو میتونید انتخاب کنید که اذیت کننده نباشه !
اگر هم نه،دوست دارید اسیلوسکوپ داشته باشید میتونید با هزینه ی کم در حد 100 هزار تومان یه "لاجیک آنالیزر" خریداری کنید و از اسیلوسکوپ دیجیتالتون لذت و استفاده کافی رو ببرید.

خواهشمندم،هر سوالی که دارید رو از طریق انجمن مطرح کنید.
ممنون
موفق باشید
سلام متشکرم آموزش کد ویژن خیلی آموزنده بود خیلی چیزهای جدیدی یاد گرفتم.
مرسی
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم.
البته اون آموزش از من نیست و فقط لینکش رو قرار دادم برای دانلود !
همین ...
لینک دانلود کدویژن خرابه. لطفا چک کنید
پاسخ:
بفرمایید : http://soft98.ir/software/programming/3563-CodeVisionAVR.html
تشکر خیلی عالی بود . خیلی استفاده کردم
امیدوارم همینطور موفق این روند رو ادامه بدید
پاسخ:
ممنون
بعد از نوشتن کد چطور میشه اونونه روی روبات ریخت ؟
پاسخ:
?
داداش خیلی مفید و آموزنده است
دمممممممت گرررررررررم
پاسخ:
خواهش ...
مرسی اون کتاب انگلیسی واقعا خیلی عالی و روون بود از شما ممنونم
پاسخ:
خواهش
سلام.ببخشید من این نسخه پروتئوس رو دانلود کردم ازم رمز میخواد. رمزش چیه؟
با تشکر از سایت خیلی خوبتون. یه سوال داشتم. من یک بار پروتئوس رو نصب کردم و چون درست کار نکرد حذفش کردم. حالا با هر ورژنی که میخوام نصب کنم لایسنس قبلی رو می شناسه.نمیدونید چطور می تونم لایسنس قبلی رو حذف کنم؟
دمت گرم

۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۷ حجت و علی :))))
خواهشا به عکس ها رسیدگی کنید....هیچ عکسی تو سایت بالا نمیاد :(((( 
ممنون

بسیار عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی